Jak działa cewka zapłonowa?

ch czy też całych samochodów. Cofanie licznika to niestety norma i bez tego ciężko znaleźć jakikolwiek samochód w takich miejscach. Uważać trzeba też sprzedając samochód, zawsze należy robić to na odpowiednio przygotowaną umow

Jak działa cewka zapłonowa? cewki zapłonowe skv

Skupy: jak kupować, jak sprzedawać

Kupując auto w komisie czy skupie trzeba być bardzo dokładnym i skrupulatnym. Jest wiele trików, które stosują sprzedawcy czy to części samochodowych czy też całych samochodów. Cofanie licznika to niestety norma i bez tego ciężko znaleźć jakikolwiek samochód w takich miejscach.

Uważać trzeba też sprzedając samochód, zawsze należy robić to na odpowiednio przygotowaną umowę kupna- sprzedaży oraz odprowadzić konieczne opłaty urzędowe. Bez dopatrzenia tych rzeczy możemy stać się ofiarą przestępstwa z udziałem naszego samochodu, który dalej będzie wg. urzędu nasz- dlatego zawsze czytajmy wszystko po kilka razy. Dopiero wtedy możemy być pewni, że przynajmniej jako sprzedający nie zostaliśmy w jakiś sposób wykiwani i pozwoli to nam spać spokojnie.


Czy warto teraz zmieniać opony na zimowe?

Nadszedł czas na zmianę opon na zimowe. Jednak ciągle po naszych drogach jeździ wielu fanów letniego ogumienia, co bywa niebezpieczne.

Jednak z drugiej strony można wziąć pod uwagę fakt, że ostatniej zimy praktycznie nie było (przynajmniej w większej części Polski) co oznacza, że warunki na drogach były dobre, a zimowe opony de facto zbędne.

Jak będzie w tym roku? Trudno powiedzieć. Póki co aura nie wymaga założenia zimowych opon - nie ma mrozów nawet w nocy, a w ciągu dnia temperatura wynosi kilkanaście stopni. Teoretycznie listopad to właśnie miesiąc zmiany opon na zimowe, jednak biorąc pod uwagę, że w naszym kraju nie jest to obowiązkowe - może warto poczekać, aż warunki będą tego rzeczywiście wymagać?


Silniki typu V6

V6 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z sześciu cylindrów. Jest to drugi po R4 typ silnika najczęściej stosowany do napędu samochodów osobowych1. Najczęściej występującym kątem rozwarcia silnika V6 jest 60°, rzadziej 90° lub 120°.

Silniki typu V6 często znajdują zastosowanie w samochodach segmentu D / E, dostępne są opcjonalnie jako mocniejsze źródło napędu w porównaniu do mniejszych jednostek R4. Spotyka się je także jako mniejszą oraz bardziej ekonomiczną alternatywę dla silników V8. Jednostki typu V6 są krótsze od R4 o podobnej pojemności, często także węższe od V8. Dzięki zwartej budowie możliwy jest ich montaż poprzecznie do osi nadwozia i użycie w samochodach przednionapędowych. Doładowane silniki V6 generują moc i moment obrotowy możliwy do uzyskania z większych jednostek V8, emitując przy tym mniej zanieczyszczeń i zużywając mniej paliwa. Przykładem może być silnik TFSI 3.0 Volkswagena, doładowany mechanicznie z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub EcoBoost 3.5 Forda, oba silniki porównywane są do wolnossącego V8 4.2 FSI Volkswagena1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V6_(silnik)